wedding photographer - pejal

By: famin faizal

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 10-Jan-2006 00:00 Email | Share | Bookmark
Kurban di Aidil Adha

hari itu, sungguh dingin sekali.. kadang2 hujan..
aman, tenang.. dgn ciap miap burung
tapi heran gak, nape la mamat ni dok amik gbr aku lak
hensem sgt ke aku ni..
eh aku dapat tuan baru ke ni??
eh pehal nie.. main tarik tarik lak
sakit idung weh
oh tidakk.. aku tamau mati lagi.. tak sempat makan kfc lagi tau!
nak main tarik tali plak
aku tarik ngan idung jer..
oops kfc ke tu boss?
ni kena betul betul tajam nie..
aiseh.. yg ni kena pakai jugak ke
hari itu, tewas nya aku..
dikurbankan..
bismillah..
antara yg menyaksikan..
tumbangnye aku...
dikorban...
dilapah...
 
 
 
7 bahagian korban

Diriwayatkan daripada Aisyah bahawa Rasulullah bersabda bermaksud:

"Tiada sesuatu amalan yang dikerjakan oleh anak Adam pada Hari Raya Haji yang lebih disukai oleh Allah daripada menumpahkan darah (ibadat korban)."

"Bahawasanya ia (haiwan yang dikorbankan itu) datang pada hari kiamat dengan tanduk-tanduknya, bulu-bulunya dan kuku-kukunya dan bahawasanya darah (korban itu) mendapat tempat yang mulia di sisi Allah sebelum darah itu tumpah ke bumi. Oleh itu hendaklah kamu berkorban dengan hati yang bersih." (Hadis riwayat al-Tarmizi).


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net